Handelsbetingelser
Generelle oplysninger om akvastabil.dk
Juridisk navn: Eldorado A/S
CVR-nr. 32433510
Ole Rømersvej 12, 6100 Haderslev
E-mailadresse: akvastabil@eldorado.dk
Priser
Priserne på akvastabil.dk er inkl. 25% moms.
Hvis der opstår forsinkelser, restordrer eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig om det, og hvad vi kan gøre i sagen.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Betaling, gebyrer og betalingsmidler
På akvastabil.dk kan du betale med MobilePay og følgende kreditkort: Dankort, VISA-Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB & AMEX.
Beløbet på dit køb hæves først på dit kort, når varen afsendes herfra.
Dertil opkræves der ingen gebyrer ved betaling med kreditkort eller MobilePay.
Reservation af beløb ved internationalt kort
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender produktet/bestillingen
eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Tilbagebetaling ved fortrydelse eller annullering
Ved fortrydelse eller annullering af købet er udløbsperioden for reservationen forskellig. Det afhænger af hvilket kort der benyttes.
Når du anvender MasterCard, kan det tage op til 30 dage før pengene er frigivet af MasterCard. Dog tager det ofte omkring 10 dage. Det medfører, at MasterCard indefryser dine penge i den periode, og først derefter tilbagebetaler dine penge til dit kort.
Betaler du med VISA, er pengene tilbage på din konto mellem 1-3 hverdage, når pengene er frigivet.
Ved en annullering, er pengene ikke nået frem til os, så vi kan ikke returnere dem til dig.
Læs mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Levering og tracking
Når du har afsluttet dit køb, afsender vi normalt din bestilling inden for 1-2 hverdage. Når du har bestilt bestillingsvarer, sendes hele ordren først, når bestillingsvarerne er klar til afsendelse.
Levering med fragtmand derhjemme
Akvarier sendes KUN som pallegods og leveres med fragtmand. Levering på palle med fragtmanden til din dør/kantsten koster kr. 550,00 inkl. moms.
Vi kan også levere selvom at du ikke er hjemme
Hvis fragtmanden må stille pallen uden kvittering, kan du skrive det på din bestilling. På denne måde behøver du ikke at være hjemme, når vi leverer. Bemærk: Levering uden kvittering er helt og aldeles på dit eget ansvar, og evt. skader kan IKKE reklameres uanset karakter.
Levering med GLS til pakkeboks
Varer der uden risiko for transportskade kan sendes i en pakke, leveres til en GLS pakkeshop nærmest dig. En pakke sendt med GLS koster kr. 90,00 inkl. moms.
Afhentning i Haderslev
Hvis du har mulighed for det, kan du kan også selv afhente din bestilling på Ole Rømersvej 12 i Haderslev på hverdage.
Fortrydelsesret
Som forbruger, har du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfriten udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din bestilling/varer, eller får det sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige produkter, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Når du ønsker at fortryde dit køb, skal du senest ved udgangen af de 14 dage fra din modtagelse af varerne meddele os det. Meddelelsen skal ske ved at kontakte os på mail til akvastabil@eldorado.dk. I denne skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Returnering
Hvis du vil sende retur til os og fx. klage, fortryde eller bare returnere - gør følgende:
Se også mere om særreglerne i forbindelse med fortrydelsesret længere oppe.
Vil du returnere til os skal pallen/pakken sendes til vores adresse: AkvaStabil, Ole Rømers Vej 12, 6100 Haderslev, så vi modtager den i tidsrummet mandag - torsdag kl. 8.00-15.30 og fredag kl. 8.00-12.00, da det er er de eneste tidspunkter, hvor vi kan modtage varer. Vedlæg altid kopi af din faktura/bestilling og evt. kopi af korrespondance vedr. Returneringen.
At nægte modtagelse betyder ikke gratis fortrydelse
Hvis du fortryder dit køb, skal du skal give os tydelig meddelelse, se ovenfor, og du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen. Hvis du alligevel gennemfører dette, opkræves du de reelle returomkostninger for returfragt pr. palle/pakke, som fratrækkes det beløb, som du har indbetalt.
Regler for returnering
Du skal sende din ordre retur til os senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. I forbindelse med varens returforsendelse skal du afholde alle udgifter herfor, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet hvor du har modtaget den til tidspunktet hvor den modtages på vores lager.
For at være sikker på at du kan modtage alle pengene retur, skal varen returneres ubrugt og i original emballage, da manglende original emballage muligvis kan udgøre en værdiforringelse, som ikke returneres.
Varens stand, når den sendes retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan derfor prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Du får det indbetalte beløb tilbage, hvis du fortryder dit køb og gør det rettidigt. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, undtagen leveringsomkostninger. Refunderingen vil ske hurtigst muligt, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet.
Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Reklamation
Når du handler på akvastabil.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Hvis reklamationen er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Der skal reklameres inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Når du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
I det tilfælde, hvor du opdager en fejl/mangel, bedes du hurtigst muligt rette henvendelse til os på akvastabil@eldorado.dk eller på tlf. 73524242 mandag til torsdag kl. 9.00 - 15.30 og fredag kl. 9.00 - 12.00.
Når din reklamation er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen/bestillingen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage/på en palle. Vi anbefaler dig, at du kontakter os inden du sender noget retur på akvastabil@eldorado.dk, så vi kan hjælpe dig bedst muligt. Bemærk: Returnering af akvarier, hvor vi dækker fragtomkostningen, kan kun ske efter skriftlig aftale/henvisning fra os.
Klageadgan
Såfremt du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til akvastabil@eldorado.dk Skulle det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, hvis betingelserne herfor er opfyldt. Du kontakter:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal produktet eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr af få klagen behandlet.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal
